CIÈNCIA, TECNOLOGIA I INNOVACIÓ

Àmbit d'aplicació. Ciència, tecnologia i innovació (CT&I) constitueixen els principals pilars del desenvolupament social i econòmic. CT&I estan estretament vinculats amb el procés educatiu, ja que l'educació és fonamental per al desenvolupament personal dels científics, tecnòlegs i innovadors. De la mateixa manera, CT&I contribueixen al progrés de l'educació amb el desenvolupament de les noves tecnologies i eines que poden utilitzar-se per millorar els processos de formació i educació.

Mostra més

Objectius. L'evolució i el progrés d'una societat es connecten directament a l'avanç de la ciència i la tecnologia. No obstant això les innovacions científiques i tecnològiques s'han de comunicar eficaçment per tal de tenir impacte en la societat. Aquesta línea temàtica té com a objectiu fomentar el diàleg entre la CT&I i les comunitats educatives per desenvolupar noves estratègies de comunicació i col·laboració entre els seus professionals.

  • Identificació de temes relacionats amb ciència i tecnologia que puguin tenir impacte en el progrés de la societat i, en particular, en l'educació.
  • Desenvolupament d'estratègies efectives de comunicació per tal de facilitar l'intercanvi de coneixements entre la ciència, la tecnologia i l'educació. (El nostre objectiu aquí té una doble direcció, de dalt a baix l'intercanvi de coneixements de C&T cap a l'educació, així com la transferència de baix a dalt d'educació a C&T).
  • Desenvolupament de noves estratègies d'ensenyament i aprenentatge adequats per impulsar l’aprenentatge de la C&T i promoure la innovació entre els estudiants.
GRUP INTERNACIONAL
  • Pere Estupinyà
  • Ana Ferreras
  • Israel Ruiz
  • Julian Cristia
GRUP NACIONAL
  • Víctor Puntes
  • Vladimir de Semir i Zivojnovic
  • Paco Calviño Tavares
RESPONSABLES URV
  • Robert Rallo

Químic, bioquímic i comunicador científic. Ha estat Knight Science Journalism Fellow en el MIT. També ha fet deconsultor per a l'Organització dels Estats Americans i del Banc Interamericà de Desenvolupament. Escriu periòdicament sobre ciència en diverses revistes espanyoles.

Doctora en Enginyeria Industrial Màster en Gestió d'Enginyeria de l'Institut de Tecnologia de Florida. Oficial Principal del Programa de suport als comitès nacionals dels Estats Units per a les matemàtiques, l'ensenyament de les matemàtiques, la cristal·lografia i la física. 

Màster per l'Escola d'Administració Sloan. Llicenciat en Enginyeria Industrial per la UPC.

Vicepresident Executiu (EVP) i tresorer del Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT) i membre del Consell Acadèmic.

Doctor en Economia, Universitat de Maryland. La seva recerca actual consisteix a trobar maneres eficaces per accelerar l'acumulació de capital humà a Amèrica Llatina. En aquest context, s’ha analitzat programes que introduiren la tecnologia per a millorar l'educació i la salut.

Doctorat en Física, Universitat de Barcelona en la magnetorresistència geganta en aliatges granulars. És professor d’investigació a l’Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA).

Especialista en periodisme científic i en la divulgació de les ciències.

És professor associat de Periodisme Científic a la UPF, on també dirigeix l'Observatori de la Comunicació Científica. És membre de diversos grups d'experts de la UE en aspectes relacionats amb la ciència, comunicació i societat.

Doctor en Física i professor d'Enginyeria Nuclear de la UPC. També ha treballat a la Universitat Autònoma de Barcelona, el Centre de Recerques Energètiques Mediambientals i Tecnològiques (CIEMAT) i l'Organització Europea per a la Recerca Nuclear (CERN).

Doctor en Enginyeria Química, Professor Titular d’Universitat de l’àrea de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial a la URV. Director del Centre d'Innovació de Tecnologia Avançada (ATIC). Professor visitant a la Universitat de California (UCLA) i membre del cos docent del Centre d’Implicaciones Ambientales de la Nanotecnología (UC CEIN).

ÚLTIMES PIULADES